söndag 1 december 2013

Hej december


Årets julmarknad är avklarad! Som vanligt ordnar jag en egen julmarknad här hemma i lägenheten. Den första timmen eller kanske två första timmarna, brukar det vara väldigt lugnt. Sen kommer alla. Det är naturligtvis väldigt kul med så många besökare men samtidigt önskar jag att jag hann prata och fika lite mer tillsammans med vänner och bekanta. Det var rätt livat när lägenheten var full av folk, inte blev det heller lugnare när två av Majlis bästa förskolekompisar med familjer kom. Tre treåringar spinner loss i en lägenhet... Hjälp, då går det hett till!

Kanske, kanske, känner jag mig lite färdig med det här upplägget nu, har ju kört det sedan 2007. Vi får se om jag orkar dra igång något nytt inför nästa jul. Det skulle ju vara så väldigt roligt att dra ihop någon form av julmarknad med flera av er, mina hantverkande bloggvänner. Vi har ett år på oss att tänka ut något kul, vad säger ni?

Under december månad kommer jag att blogga lite oftare än vanligt eftersom jag vill visa mitt år i bilder här på bloggen. Många bilder kommer ni att känna igen, särskilt ni som hänger på Instagram också. Till bilderna följer naturligtvis också en liten berättelse. Och. Förhoppningsvis kommer jag också att äntligen hinna ändra min banner och form på bloggen. När det är kirrat tänker jag fira genom att ställa till med en utlottning av lite smått och gott. Vinnaren kommer att hinna få grejerna i god tid innan jul!

Stay tuned.

4 kommentarer:

Designe sa...

Såå läckra skapelser! Jättefint! Va kul idé att ha julmarknad ilägenhet så där!:)
kram

malin sa...

Åh dina koppar är så fina. Jag hade så gärna kommit på din julmarknad om det inte vore så långt till dig. Ser fram emot mer inlägg. Kram

Solveig Lövendahl sa...

Åååå!!!! Skålarna med räfflorna, de gula prickiga muggarna, det rosa och gröna ihop, tekannan! Så mycket fint! Den gula glasyren ser ju helt underbar ut, blir verkligen sugen på att handla av dig. Hur är det, skickar du keramik?

Jag har just bloggat om gårdagens hemma-hos-marknad, önskar också att vi bodde lite närmre varandra, hade varit så roligt att ha julmarknad med dig.

Ulrika sa...

Solveig! Hemmamarknader är bra! Vad kul att vara flera också! Tack för komplimangerna! Jag gillar själv de gula muggarna med mörkblå/svarta prickar mycket, de är jättesköna att hålla i!

Det rosa och gröna gillar jag också, bara det inte tillåts ta över, då blir det lite för mycket för min smak.

Visst skickar jag! Skickar alltid med Bussgods för det är säkert vad gäller att inte krascha keramiken.