tisdag 31 december 2013

GOTT NYTT ÅR!

Tulpaner

Igår köpte jag säsongens första tulpanbukett. Som gammal säsongsarbetare på en tulpanodling, har jag rätt klart för mig vilka tulpaner jag gillar. Ofta har det hela att göra med hur pass lätta tulpanerna var att packa, dvs paketera till buketter. Vissa sorter var riktigt vrångstyriga och förstörde mitt ackord, som jag alltid låg på max på, flitig som jag var…

På den tiden kunde jag rabbla otaliga sorter, allt eftersom växthusen fylldes upp med nya lökar. Idag minns jag bara en handfull.

Men jag älskar tulpaner och det gjorde jag faktiskt då också, när jag var mitt uppe i det hela. Med den här buketten vill jag önska alla mina bloggläsare ett riktigt gott nytt år! Nästa år ses vi igen! Nya tag, nya möjligheter!

3 kommentarer:

Solveig Lövendahl sa...

Underbart med tulpaner! Jag gillar julen och tycker det har varit mysigt, men har fått hejda mig några gånger när det börjat bubbla upp en alldeles för ivrig längtan efter semlor och tulpaner mitt i julstöket. Men nu, nu behöver man inte hejda sig längre. I alla fall i min värld tänker jag att våren är på väg, välkomna semlor och tulpaner och gott nytt år fina Ulrika!

Ulrika sa...

Semlor ja... Nu får man äta såna! I min värld också! Och imorgon åker julen ut härifrån, då blir det jul här också!

metamorphosis sa...

Gott nytt år till dig med! Så härligt att ha fått följa dig ännu ett år så här i cyberrymden!

Önskar dig ett fint 2014!

Och tulpaaaaner! Oh! Tro om jag kan hålla mig tills att jag fyller år eller om det får bli liiite innan?!