måndag 11 maj 2009

Min nya vardag



Det där mötet som jag skrev om här var en arbetsintervju på Dalarnas museum. Och jag knep inte bara en, utan TVÅ tjänster där! Så nu ska jag arbeta som hembygdskonsulent och byggnadsantikvarie i Dalarna! Galet! Började idag och dagen började tidigt, tidigt! Anledningen var att hela museet åkte till Svärdsjö för en personaldag, vilket var en väldigt bra start för mig...

Härligt att ha ett arbete och härligt att ha arbetskamrater på heltid igen! Såklart kommer jag att ha mindre tid för min keramik och allt mitt skapande, men jag kommer ändå att prioritera keramiken högt! Mötet i Bollnäs resulterade i att jag kommer att sälja min keramik i Växbo under de två sista veckorna i juli i sommar...

I Falun finns förövrigt en mycket fin Hemslöjdsbutik som jag ser fram mot att besöka ofta!

11 kommentarer:

marie-louise sa...

Men vad kul. Grattis!
Och Du som tycker att det var så fint i Falun, kanske Du flyttar?
Det finns oxå ett gulligt litet galleri(galleri SE) där jag ställde ut för några år sedan.

Grattis igen, det är verkligen superfint i Falun!

Hans Wennberg sa...

Grattis till jobbet!

Unknown sa...

Åh vad jag är glad för din skull! Det ser härligt ut!
Anna och jag gjorde en liten avstickare idag till Fengersfors bruk i Dalsland. Där finns hantverkare och arkitekter, byggåtervinningsbutik, galleri och kafe. Dit måste vi åka. Allt inrymt i ett gammalt pappersbruks lokaler. Tyvärr var kafeet öppet onsd-sönd så fika får det bli en annan gång.

med nål och tråd sa...

Åh det är ju inte riktigt klokt. Ett stort stort grattis. Hoppas att du kommer att trivas.

Annika sa...

Stort grattis! Det låter som om båda jobben är jätteroliga! /Annika

Anonym sa...

Grattis till jobben och allt som det för med sig. Är du nu på väg att bli dalkulla?
Hälsn. Gudrun

Solveig Lövendahl sa...

Grattis till jobben! Hemslöjdsbutiken ser ju jätteinspirerande ut, den skulle jag vilja besöka.

Line sa...

grattis med enormt spannande jobb!

Birgitta sa...

Grattis!
Då vet jag vem jag kan skicka att köpa vadmal till mig :-)

Charlotte Tollstén sa...

Grattis!!!!

Pia Johansson sa...

Va roligt. Jag när en hemlig dröm om att jobba på museum. Fin blogg!