torsdag 14 maj 2009

Hurra!


Snart har jag jobbat min första vecka. Tiden går snabbt när man har roligt och jag är så glad över mina nya jobb! Fram till slutet av juni arbetar jag heltid som hembygdskonsulent och jag hoppas hinna besöka många av Dalarnas fantastiska hembygdsgårdar. Det kommer säkert att kunna bli en hel del kulturmiljöinlägg på min blogg framöver! För mig utgör dessa miljöer en stor och viktig inspirationskälla för mitt skapande!

Varje dag åker jag tåg mellan Gävle och Falun. Utanför fönstret susar åkrar, myrar, sjöar, skogar och fina gårdar förbi. Det är verkligen en fin sträcka att resa och det finns mycket där utanför som jag gärna skulle vilja besöka. De här sandalerna från Duckfeet kom hem till mig i måndags och har varit mina följeslagare några dagar den här veckan. Med dem på fötterna känner jag mig som en docka. En sån där som kan stå själv.

Inga kommentarer: