tisdag 5 maj 2009

Pelles nya kläder


För någon månad sedan gjorde jag ett byte med Solig. Ett fint jackmönster mot lite keramik. Mönstret har blivit liggande på skrivbordet ett tag. Visste inte riktigt vilket tyg jag skulle sy i. Men så hittade jag det här fina randiga bomullstyget på Erikshjälpen för nästan inga pengar alls.

Eftersom jag nästan aldrig syr efter mönster, utan oftast ritar av kläder jag själv har och som jag gillar, så tänkte jag att jag måste göra det hela så enkelt som möjligt. Av den anledningen har den här första jackan inte fått något foder. Mitt yngsta brorsbarn Pelle verkar rätt nöjd med sin nya Kinainspirerade sommarjacka. Kanske får han snart fler jackor. Nästa gång blir det nog i ett tyg med mer vågat mönster.

5 kommentarer:

med nål och tråd sa...

Så fin. Och vilken söt Pelle.

Solveig Lövendahl sa...

Vad fin den blev!! Super! Och söt kille och vackra bilder!

Solveig Lövendahl sa...

Och tack för bytet förresten! Jag är väldigt glad för de fina smyckena.

Lundagård sa...

Kul att du tittade in till mig så hittade jag hit, härliga bilder och fin keramik, trevligt trevligt. Tyvärr säljer jag nog inte stringhyllan... :)

marie-louise sa...

ser ut som en liten gullig gubbe med 70-tals stuk - precis min stil!
Vad duktig du är på att sy!