fredag 8 maj 2009

Det här med rött


Det här med rött, det är inte min grej. Har nog aldrig gillat rött särskilt mycket, men när jag tänker närmare på det kanske det här rödogillandet nådde sin kulmen under den tid som jag var anställd på IKEA. Det var på den tiden då IKEAs varumärke var rött och inte blått, som idag. Jag hade en röd skjorta på mig varje dag, vilken jag inte trivdes i, vare sig till kulör eller modell.

Mina balkongsolskydd är röda. Det är min bostadsrättsförening som har bestämt det, så jag kan knappast byta. Men så kom jag på att jag ju kunde byta färg på insidan. På den sidan där jag huserar. Jag häftade fast ett blått tyg på det röda och vips så fick jag en blå balkong och allt känns mycket bättre...

Under våren har jag faktiskt köpt två plagg med rött i. Två fynd från Myrorna. Jag tänker att jag kanske får lov att vänja mig vid lite rött. Rött som är invid andra färger. Fast den svarta klänningen är jag osäker på. Rött ihop med svart är inte alls min grej, men klänningen är så fin i modellen och mönstren är också fina. Kanske går det, kanske får någon annan överta den. Klänningen ser konstig ut på bilden, vid axlarna, men där är en liten puffärm som är lite käck.

Och tänka sig vad vågat, jag har beställt en klarröd rosbrosch från Liebling. Den kommer på posten på måndag hoppas jag.




6 kommentarer:

Katarina sa...

Lustigt och läskigt, men jag prövade den översta klänningen också. Antar att du köpt den på myrornas i gävle. Tyvärr för stor för mig men sitter som en smäck på dig

Mamma sa...

Fräscht Ulli!/

med nål och tråd sa...

Jag tycker att båda klänningarna är söta. Jag brukar känna att det till stor del är en vanesak. Om man inte är van att se sig i en färg så känns det konstigt. Mitt råd är att testa att ha den på dig mer än en gång innan du bestämmer dig.

Ulrika sa...

Bra tips!

Annika sa...

Väldigt fiffigt med tyget på insidan av balkongskydden! Båda klänningarna är fina!

makiato sa...

Så fina klänningar...den understa är bara såå vacker.