torsdag 27 juni 2013

När jag får bestämma alldeles själv


Ja, då blir det särskilt roligt på jobbet! Under våren har jag roddat inför ett läger jag ska hålla i nästa vecka. Det är ett byggnadsvårds- och slöjdläger för barn mellan 8 -13 år. Vi kommer att hålla till på en hembygdsgård utanför Gävle. Idag känner jag att jag faktiskt börjar få riktig bra koll på vad vi ska syssla med!

Vi ska tova, fläta med vidjor, måla schabloner, bygga miniatyrhus, smida och såklart också leka och prata. Ni kommer att kunna följa lägerveckan i bloggen som jag skapat just för ändamålet. Återkommer med adressen när det närmar sig! Jag har skrivit om lägret på vår jobblogg tidigare.

Känner mig grymt pepp på min sista arbetsvecka innan semestern!

5 kommentarer:

Tyg och otyg sa...

Åh, vad kul det låter! Lyllo barnen, jag skulle ha älskat att få vara med på något sådant när jag var liten!

Ulrika sa...

Jamen, eller hur!? Det skulle jag också ha gjort!

metamorphosis sa...

Du, vilken avslutning inför semester! :)

Tänk den som ändå vore under 13...

Meta Skoglund sa...

Det låter som ett toppenläger för ungar som väljer ett så kreativt läger. Jag blir glad att sådana anordnas och du verkar vara en härlig 'fröken'. Även i västsverige vet jag att det finns, då på Nääs.
Lycka till!

Anonym sa...

Jag önskar att jag hade fått uppleva detta läger själv, det ser helt underbart ut. Barn är så härliga och spontana, kan tänka mig att du har minst lika kul som de har.
Krya på dig så att du snart får njuta av din semester tillsammans med din familj. /Lotta N