måndag 23 mars 2009

Blått ÄR flott


Blått är tveklöst min allra finaste färg. Helst ska det vara mörkblått, som en åskhimmel. Jag har många blusar och klänningar just i den kulören. Det är något lugnt och skönt med den där färgen, tänker jag. Passar till allt och blir bara finare och finare ju mer den blir uttvättad.

I helgen när jag var jag i Stockholm, gick jag till Beyond Retro som ligger på söder. Affären som är som en stor teatergarderob! Fullt med kläder av allehanda modeller. Jag gick naturligtvis till den blå klänningavdelningen och hittade där den här lilla trasan. I ett slinkigt tyg av okänd kvalitét. Med fickor på sidorna. Sitter som en smäck! Tänker att den kan vara bra att ha som mönsterförlaga när nya klänningar ska sys till våren. Den och min beställda japanska mönsterbok.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Fint med nya knappar, vilket kap!

Charlotte Tollstén sa...

"som en åskhimmel"
Vilken vacker beskrivning!!

Kul att du var inne på Signerat och kollade på mina saker....tack!

walkingthecamera sa...

och vilken snygg lampa du har bredvid soffan!