lördag 1 november 2008

Invigningen


Igår var det äntligen invigning av min omgjorda verkstad! Tidigare hade rummet brunmönstrade tapeter från 1970-talet. Säkert många som skulle gilla den, men den blev jobbig i ett rum där kreativa tankar ska flöda... Det obehandlade trätaket har nu blivit vitt, vilket gjorde hela rummet ljusare. Ett stort ekbord har inhandlats, liksom lite nya hyllor och hurtsar. Sen så har flyttkartonger, gamla videoapparater, lysrör, brädbitar, gamla kasettband och allehanda annat löst skrot rensats bort. Nu är rummet bara en verkstad!

Ugnen demonstrerades såklart och mamman och jag skröt lite om att vi orkat bära in leran som kom igår. 800 kilo, som mamman först bar in i huset. Sen kom jag och bar ner den i källaren... Och nej, jag har faktiskt inte träningsvärk idag.

Det bjöds på snittar och champagne och cider. Det var inte en stor tillställning, men nog så viktig. Såklart var bl.a. Den finaste där och även hans bror. Idag börjar jag jobba i den nya verkstaden!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Hurra för din verkstad!

mette sa...

hey...jeg ville have været med lyder hyggeligt altså bortset fra de 800 kg. der skulle bæres ind....rigtig god arbejdslyst...

Ulrika sa...

Ja, nu är jag igång! Mette, du får komma hit!