lördag 13 mars 2010

Ros och grus


Förra lördagen fick jag återigen besöka Beyond Retro, affären som mest liknar en stor teatergarderob. Jag förundras alltid över priserna. En trasig, men ack så fin naturfärgad skinnväska med axelrem, 279 kronor... Hepp! Klänningar som är så sköra och som har hål som inte ens är möjliga att laga, 499 kronor... Och sen en hel massa annat som inte kostar mycket mer än en vanlig H&M-trasa. Som den här klänningen t ex. Svart och vit, hög skärning i midjan, 100 % polyester. Det står att den ska kemtvättas, men visst går det väl att tvätta polyester själv? Måste tas av en bit för att passa mig, ska ske imorgon!

Veckan innan, första veckan på nygamla jobbet. Jobbet som ligger så strategiskt nära Erikshjälpen. Jag och mina två arbetskamrater Erika och Elsa åkte dit på onsdag lunch. Där stod de här små skorna och väntade på mig. Gatorna är rena från snö, men dock inte grus. Men om några veckor ska skorna få gå sin premiärpromenad!

Tack till Bland nystan o papper och Emmas dagar för de utmärkelser jag fått av er! Nu ska jag cykla iväg till min verkstad för att dreja ett gäng blommor!

1 kommentar:

TantMossig sa...

Hej
Jag hittade just din blogg och har "bläddrat" igenom alla dina fina bilder och jag är så imponerad av dina keramiska alster. Vilken talang och vilket vackert formspråk du har. Jag har lagt till din blogg i mina favoriter och tittar snart in igen.