måndag 8 mars 2010

En ny väg






Jag är nästan inskolad på mitt nygamla jobb nu. Mitt rum börjar ta sin form. Efter att ha jagat häftpistoler och hyllplan, övat på min nya mobil och lärt mig telefoninställningarna för den fasta telefonen, har jag idag börjat arbeta på riktigt.

Jag försöker gå till jobbet varje dag. Bara för att. Bara för att känna efter hur det känns att GÅ till ett jobb! Utan att behöva passa ett tåg och sedan sitta på det mer än en timme... Det är lyxigt att kunna gå till jobbet och ännu lyxigare att kunna välja väg. Här ovan har ni slutet av min promenad. Fortfarande är det mycket snö kvar i Gävle, men idag har det droppat precis hela dagen! Snart, snart är våren här på riktigt!

3 kommentarer:

med nål och tråd sa...

Det är mycket med det jordiska när man börjar nytt jobb. Kanske är det lite av tjusningen, att få organisera i bokhyllan och ställa pennorna i sitt pennställ.

Rostar de kaffe på Gevalia? Det doftar så gudagott när de gör det. Jag hade ett kafferosteri ganska nära mig när jag bodde i Uppsala.

Terés sa...

En ny mobil!! Men bara för jobbet va? Det droppar i Sthlm med, och fåglarna har lagt in en högre växel. Lika ljuvligt varje år! och att då kunna promenera till sitt arbete, om inte det är glädje så vet inte jag...

Ulrika sa...

Precis! Det är tjusningen med ett nytt jobb. Mitt rum var helt tomt, inget kvarlämnat från någon annan. Jag kan börja från noll. Gevalia rostar kaffe och när det luktar kaffe i Gävle känner jag min alltid lite extra stolt över att bo här. Dessutom ligger min arbetsplats precis invid gamla Läkerol, Ahlgrens, numer Malaco Leaf. Ibland luktar luften godis...