söndag 21 mars 2010

Om ett gäng klänningar - del 1

Det som omedelbart dök upp i mitt huvud när jag hittade den här klänningen på Myrorna var: Falcon Crest. Fast egentligen stämmer den inte riktigt in på den stilen... Men den känns rik. Någon gång mycket exklusiv. En mycket konstig kvalitet. Fina detaljer med svarta guld- (nåja) infattade knappar vid handlederna, ett band runt halsen, som man knyter nedanför urringningen. Och skärpet. Guldskärpet! Rikt. Ett brokigt mönster i sandfärger som ytterligare liksom lyfts fram genom att tyget i sig är fyllt med något som jag först trodde var mjäll, men som lyckligtvis visade sig vara inbyggt glitter.

5 kommentarer:

Terés sa...

Jag köper helt Falcon Crest-liknelsen! Stiligt!

TantMossig sa...

Hej

Vilken urtjusig klänning, den klär dig verkligen.

Anonym sa...

gräslig!

marie-louise sa...

Hm, lite för mycket country för min smak men jag gillar upplägget i din hylla där bakom!

Joanna sa...

falcon cresten är underbar, anonym vet inte vad hon talar om.
jag hade gärna haft den.
eller ja, de andra också för den delen, men allra helst facon cresten.

(och golvlampan.)