fredag 26 mars 2010

Om ett gäng klänningar - del 4




Allra mest tycker jag om gamla klänningar, klänningar som jag varken visste fanns eller ännu mindre visste att jag behövde... Plötsligt hänger de där framför mig på någon loppis och det är då jag vet: den här måste jag ha!

Det finns fina nyproducerade klänningar också. En av mina favoritkläddesigners är svenska Maria Westerlind. Hennes kläder är välsydda, i fantastiska tyger och andas ofta dåtid. Två gånger när det varit rea hos henne har jag lyckats knipa en klänning. Den övre köpte jag i vintras. Fina detaljer vid midjan och gulliga små puffiga ärmar. En riktig vinterklänning i bomullsflanell, varm och skön!

Den undre köpte jag för två år sedan. Lite för liten storlek, men tack vare en sömnsmån gick den att ta ut litegrann. Den har varit med på två bröllop, en gång innan den syddes ut, det var inte kul... Nästa gång var den fixad och då var den riktigt dansvänlig! Den ser ut som en skolfrökenklänning, tycker jag. En av mina finaste klänningar!

11 kommentarer:

Hermia Says sa...

Vilken fin och inspirerande blogg - från Gävle dessutom! Och vackra vackra klänningar!

Maria sa...

Jag gillar klänningar och kjolar och kalasbyxor.
Och du har en fin blogg! Tror att jag besökt dig någongång förrut, men sedan inte hittat tillbaka. Jag lägger dig bland mina länkar, ok?

Ulrika sa...

Hermia och Maria, vad kul att ni gillar bloggen! Såklart får du lägga mig bland dina länkar!

metamorphosis sa...

Så härliga och så där propert söta klänningar!

ingen fara på taket sa...

Den rutiga är väldans fin.

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Vilka snygga klänningar!

marie-louise sa...

Men Hallå, du är ju värsta sötnosen, smila lite vetja!!!!

Och klänningarna är också snygga...såklart!

Ulrika sa...

Marie-Louise! Haha, tack för komplimangen! Jag vet, jag ser tjurig ut, men det är svårt att få till något annat när jag tar med självutlösare!

Tobias sa...

Du ser så stel och sträng ut!!Skulle vara mäktigt med en klänningsbild i spagat eller på pilatesboll.

Ulrika sa...

Haha! Du är rolig du! Vart får du allt ifrån?

Vintage Fairy Tales Rebecka sa...

Hej, vad söt du är i dina fina klänningar!
Glad påsk
Becky