tisdag 19 juli 2011

Från den ena till den andra


I söndags begav vi oss till bakluckeloppisen som huserade i ett av stans parkeringshus. Bland färgglada babygym, tofflor inköpta under någon charter och naggat porslin, hittade jag en fin klänning!


Ja, just där jag hittade den fanns inget av ovan uppräknade prylar, utan fina möbler, kläder och småprylar. Klänningen har tillhört den här tjejen tidigare. Jag gillar att överta något från någon som jag känner, på så vis får ju plagget lite gratis inbyggd historia! Klänningen passar mig precis, med betoning på precis. Om jag ska vara helt ärlig- och det ska man väl vara - så är den nog lite liten. Igår när jag lunchade med en vän på ett av stadens lunchhak, gick plötsligt dragkedjan i ryggen upp... Den sprack liksom isär. Men kunde, tack och lov, stängas igen när hon drog ner och upp den igen! Fast efter det andades jag väldigt försiktigt...















Gillar tyget och modellen mycket! Klänningen har fina ärmar med breda avslut i samma tyg fast i ombytt färgställning. Till klänningen hör även ett brett skärp i samma tyg som manschetterna, men jag tycker att den är finast utan skärpet.

Hittade en annan klänning också men den får ni höra om en annan gång!

1 kommentar:

AVEhnqvist sa...

Vackra du, och jag är lika glad att den kom till dig!

Och fina bilder på underbara balkongen också!