söndag 18 oktober 2009

Jag är igång nu!



Ledig i hela 10 dagar! Dagar som helt ska ägnas åt keramiken. Det har varit ett långt uppehåll nu, alldeles för långt. Mina drejarmuskler har helt förtvinat...

Började arbeta i verkstaden i fredags och nu är jag igång! Först är det en massa beställningar som blivit liggande i en hög, som ska avklaras, sen är det allt inför jul. Jag gillar verkligen att vara i min verkstad. Jag är helt ensam med leran och P1 och det är rätt trivsamt, måste jag säga. För mig är drejningen ett jobb. Ett jobb som måste göras och ett jobb som får mig att må bra. Jag gillar att jobba med sådant som jag omgående ser resultat av; 30 muggar här, 5 tekannor där och 10 skålar på gång...

Ett halvår i Dalarna har fört mig närmare kurbits och allmoge, få se om några av de tankarna går att omsätta i keramiken...

7 kommentarer:

ahardslojdlife sa...

Tjusigt, p1, jag vet vad du snackar om!

Bistels Brenneri sa...

Hei!! Så vakker keramikk du lager. Det er jo en stor kunst å kunne dreie så store krukker..flott form. Jeg lager også keramikk. Men er jo bare en amatør. Kjøpte meg en keramikkovn i mai mnd. Jeg trives så godt med denne hobby, så nu vil jeg også prøve å selge. Vil ha et lite marked her i min have like før jul. Du kan jo se på min blog. Ha en fin dag ;o)

artycho sa...

Hi Ulrika,
Thank you for passing by my blog!
The fabrics I use there are not vintage but somehow have a old fashion feel! I have a fabulous shop about two hours away where I can find the most exquisite cottons! Love your blog and shall put you in my favourites today!

Julia sa...

Hej!
Jag hittade till din blogg via inlägget om snälla skor :)
Jag är också ett fan av snälla skor så det var kul att läsa! (Har även kikat runt på bloggen, fin keramik, och många fina inspirerande bilder!).

Känner du till någonstans där man skulle kunna sälja ett par begagnade "snälla" skor? Fysiskt eller på internet, förutom blocket och tradera - känns som att det inte helt säkert är där jag hittar min köpare.

Måste med sorg sälja ett par fina Angulus-stövlar som jag köpte förra året som är av fel storlek :(

Ha en bra dag!
Hälsningar Julia

Ulrika sa...

Angulusstövlar? Det var något nytt för mig. Nä, jag vet inte något annat ställe än de två du nämnde. såklart kan du lämna in dem på en secondhandbutik, men de tar oftast provision, så slutsumman blir inte så hög för dig på det viset...Har en hel hop vänner som också gillar snälla skor, så vi är inte ensamma!
Lycka till!
Nu måste jag googla på Angulusstövlar!

Ulrika sa...

Jahaja, Danskt märke. Tänk att de alltid gör så fina kläder och grejer de där danskarna!

metamorphosis sa...

Kurbits och keramik ihop, det tycker jag låter både spännande och lovande...