måndag 1 december 2008

Julmarknaden

I helgen har jag, för andra året i rad, haft julmarknad här hemma hos mig i lägenheten. Hela lägenheten har gjorts om till en affär. Förutom min keramik så har även funnits textil, hembakat hårtbröd och honung och stickade vantar och sockor. Jag bjuder in några vänner varje år att delta i marknaden.

Helgen har varit mycket bra och väldigt trevlig! På lördagen var här fullt med folk, igår var det mycket lugnare. På fotona ser det helt dött ut. Det beror på att jag helt glömde av att fota när alla människor var här. Då skulle det pratas, packas grejer och värmas glögg!

I helgen är det dags för fler julmarknader för min del; lördag på Kafé Spegeln på stan och söndag på Länsmuseet Gävleborg. Vi ses kanske!

9 kommentarer:

mette sa...

Ulli, hvor ser det skønt ud...ville ønske at jeg kune have været med...måske næste år...men så har du måske allerede en eller anden superlækker butik...vi får se...tingene er samlet så fint....og dit hjem så dejligt og meget ullisk....der ville jeg gerne drikke kaffe

Ulrika sa...

Du är så välkommen på kaffe, PRECIS när du vill!

Annika sa...

Vilken trevlig blogg du har! Fin keramik och fina skor (nu vill jag också ha Duckisar!). Och en annan (inte bara jag) som samlar på sig en massa blixtlås och andra "bra" grejer! Kul! Hittade hit från Mettes Potteri (och jag vet inte hur jag hittade dit...) Hälsningar från Annika

Anonym sa...

Vilken trevlig tradition det har blivit, att hänga i ditt kök och dricka glögg och äta gott fikabröd!

Ulrika sa...

Annika: Ibland har man ingen aning om hur man hittat till en blogg, det där känner jag igen!

Terés: Att ha er hängande vid mitt köksbord varje första advent känns som en mycket bra tradition!

Annas infall sa...

Hej! Fina bilder, det ser mycket vackert ut i din lägenhet. Hoppas att ni sålde bra. Det är mysigt nu nära julen. MVH: Anna

Ulrika sa...

Julmarknaden gick finfint! Och tack för komplimangen om min lägenhet, den är fin, det tycker jag också!

Trevlig helg!

A+M sa...

Vilket fint och trevligt hem du har! Hoppas allt gick väl under marknaden, jag har haft fullt upp med julbord, hemsidor och gud vet allt. Men snart är det jul och då kommer jag till Strömsbro och äter knäck! Kanske kan vi ses en sväng då? Trevlig helg!

Ulrika sa...

Moa! Det skulle vara riktigt kul att träffa dig IRL, så att säga! Strömsbro i jul, it´s a deal!