söndag 12 februari 2012

Lite om min helg




Redan i oktober fick jag en inbjudan till helgens begivenhet. Inbjudan kom via Facebook, från en bekant, som jag nog bara träffat två gånger hos gemensamma vänner. Det var en inbjudan till en slags tjejhelg. Då var det ännu inte klart var vi skulle ses, bara att det var inom Gästrikland och att vi skulle sova över en natt. 500 kronor kostade det.

Jag anmälde mig. Trots att jag inte kände någon av de andra inbjudna.

Igår åkte jag iväg, hämtade upp två tjejer på vägen. Ut på landet åkte vi. Långt. In på en slingrande väg. Fram till ett gammalt hus. Och där var alla andra. 11 stycken. I en tillbyggnad till huset fanns både bastu, pool och jacuzzi. I det huset har jag nu alltså hängt i nästan ett dygn. Jättemysigt! Och skönt! Känner mig stolt över mig själv som vågade åka iväg på det hela, trots att jag inte kände någon. Nu har jag så smått lärt känna 11 nya människor. Fint.


Sen åkte jag till min verkstad och tömde en ugn som jag brände nu i veckan. Ut kom en massa små vita muggar, några fat och några större tekoppar. Inom kort ska jag igång att dreja inför sommaren. Innan dess vill jag göra stora blomkrukor till våra fönster. Längtar efter prunkande pelargoner nu!


Det var roligt att träffa Majlis igen. Såklart! I natt sov hon själv för första gången hemma hos mamma och pappa/mormorn och morfarn. Inte helt oväntat hade det gått jättebra! Hon gillar verkligen att vara där, med bästisen mormor och allt annat spännande som finns att undersöka i huset. Dessutom finns en lång källartrappa som hon kan krypa upp och ner i. Naturligtvis med mormor nära till hands!

Senare på dagen köpte vi ett par mjuka snickarbyxor till henne. Med dem på blev hon så här fin. Och stor.

4 kommentarer:

Erica Bessant sa...

Vilken härlig helg du haft!

Och kopparna är fina som alltid. Gillar tekoppen och fatet skarpt!

med nål och tråd sa...

vad fint det låter att åka i väg och bara umgås. Det låter som bra förutsättningar att lära känna varandra.

Anonym sa...

Men vilket trevligt initiativ! Om du ska göra stora blomkrukor så hänger gärna jag och syrran med på ett hörn, om det kan funka.
Järpen

metamorphosis sa...

Spännade att åka iväg så där - och faktiskt lite modigt också tycker jag... håller helt med om att det låter som bra förutsättningar att lära känna varandra!