söndag 5 februari 2012

Den nya blusen



Den första blusen från Elsebeth Gynthers och Bjarne Solbergs Børnetøj du selv kan sy 0-4 år är färdig! När jag väl hade hittat mönstret på mönsterarket med ungefär 10 000 linjer på, så gick det hela faktiskt väldigt lätt! Med kantband och allt! Det är ju faktiskt väldigt lätt att sy på kantband! Tänk så länge jag levt och trott det motsatta...

Det kommer definitivt att bli fler såna här blusar, nu när jag väl fått kläm på dem! Så ska ni få några bilder med blusen på Majlis. Inte det lättaste att få till foton av någon som är i ständig rörelse. Jag beundrar verkligen barnfotografer.





Imorgon går vi in på andra riktiga veckan på förskolan. Förra veckan var kämpig. Nytt liv, nya kindtänder, snuva och allmänt elände. Tänderna är nästan framme nu. Ikväll fick hon stupa i säng rekordtidigt. Hoppas den lilla kämpen har piggnat på sig tills imorgon.

10 kommentarer:

Tyg och otyg sa...

Jättefin blev den och vad roligt att det gick bra med kantbanden också. Skönt när saker visar sig vara mindre komplicerade än man först trott. Jag har också den där boken och jag håller med om att mönsterarket är i stort sett helt obegripligt. Det är synd, för det gör faktiskt att jag drar mig lite för att sy nåt ur den.

Fröken Blund sa...

oj så himla himla fin den blev, nu blev jag sugen på att sy, så väldigt sugen mitt i natten.

Kerstin sa...

Grattis till en ny upptäckt. Fint blev det också. Jag har också alltid haft motstånd till kantband. Tyckt att det har varit svårt att få till det.

Karin sa...

Å vad fin den blev. Underbart tyg!

Sophie sa...

hej ulrika! hvor er din datters bluse bare blevet fin! skønne & fine farver. nu får jeg helt lyst til at sy endnu flere til min datter også. og hvor ser majlis sød ud. kram fra sophie

Terés sa...

Lilla kämpen klär fint i den nya blusen!

Malin sa...

Jättefin!

Maria sa...

Så fin den blev - och vad söt hon är din fina lilla dotter!

Erika Åberg sa...

Fin, finare, finast! Tyget, modellen, scenografin!
Hälsning från ett fan : )

metamorphosis sa...

Fullt ös - medvetslös, det är rätta takterna det! ;)

Tunikan blev ju superfin! Och vilket fint tyg du hittat!