tisdag 29 mars 2011

Mina nerver, mina nerver...




I´m back! Dock lite stukad efter att lägenhetsaffären inte riktigt gick som jag hade hoppats. Precis när jag skulle sälja min lägenhet blev det totalt stiltje på lägenhetsmarknaden över 2:or. Allt medan stadens 1:or budades upp flera hundra tusen. Vi visade lägenheten 4 gånger och till sist fick jag ge med mig och gå ner från utpriset för att sälja till en rätt humorbefriad kille. Det visste jag ju inte då, men det upptäckte jag snart när vi skrev kontraktet i fredags. Så trots att lägenheten såldes till sist kan jag inte känna mig riktigt glad än. Killen var liksom helt kall, drog inte på munnen en enda gång. En sån där person som käkar upp all energi som finns i ett rum... MEN! Han ska spara köket, så det ska jag försöka tänka på mer än på hans torrhet!

Livet går ju trots allt vidare, det är bara en lägenhet. Vi tar det lugnt. Kanske börjar jag sy något i veckan. Och jag börjar tänka på vårt nya boende allt mer. Hur skönt det ska bli. Hur fint det kan bli! Majlis är glad mest hela tiden. Gladast när hon får studsa upp och ner i sin hoppgunga!

9 kommentarer:

fale artut sa...

Det är lite fisigt när det inte går som man hoppats! Jag tror att det ger med sig fort när Du kan njuta av att släppa den biten, och fokusera på våren och alla andra bra saker! Vilken fit tyg, kaprifol kanske?

Susanna sa...

Vad trist att det blev sådär! Just typiskt.

Kaprifol-tapeten är f.ö. helt ljuvlig! Vart skall ni ha den?

Ulrika sa...

Det är faktiskt en tapet. William Morris "Honeysuckle" som ska få sitta i vår nya lägenhet!

Ulrika sa...

Tapeten ska sitta i inre hallen, lägenhetens hjärta från vilken man når samtliga rum. Det kommer att bli så fint, det är jag säker på!

Erika sa...

Skönt att konstatera att du fått tillbaka blogg-hälsan.
Underbar tapet!

Anna sa...

Tråkigt när förväntningarna inte möter verkligheten. Men... även jag tar en lättnadssuck över att torrisen skall spara köket.

Line sa...

Hoppas att du hittar lugnet snart igen, glada barn brukar vara en god medicin mot sånt!

Annika sa...

Söt unge! Och att torrisen vill behålla köket - det är ju väldigt kul!

Nina sa...

Åh, den där tapeten måste jag ha i min nästa lägenhet... Skulle nog göra sig bra i ett sovrum också! Och nu kom jag på varför jag kände lite extra affekt inför den, hade det mönstret på en dagbok när jag var liten! :)