onsdag 9 mars 2011

Om att avpersonifiera ett hem



Den här trenden som råder inför försäljning av lägenheter. Avpersonifieringen. Tomt ska det vara. Allra helst inte en endaste pinal. Har folk verkligen så dålig fantasi att de omöjligen kan sätta sig in i hur det är att bo på ett ställe där lite för mycket personliga ting fortfarande finns kvar vid visningstillfället?

Så här tom var min lägenhet då den fotades inför försäljning. På ytan alltså. I garderober, klädkammare och skåp trängs allsköns bråte som måste bort inför visningen. Annars kanske inte spekulanterna kan tänka sig in i hur deras kläder kommer att te sig på galgarna och hyllorna i garderoberna...

8 kommentarer:

Helena sa...

Du har en så vacker lägenhet. Jag har drömt så länge om de där golven, väggarna, fönsterbrädorna, köket. Ja, det hela. Hoppas någon som uppskattar det hela flyttar in efter dig. Lycka till med försäljningen!

Gila sa...

Inga mattor känns inte så inbott och ombonat men jag kanske är old fashioned...

Ulrika sa...

Gila: haha! Nä, det tycker inte jag heller! Ser sjukt kalt, kallt och trist ut! Men här är det gjort enligt försäljningstrenden! Tomt och kalt!

BiZen sa...

Trender kommer och går men trist ser det ut! Annat var det på 80-talet då vi sålde ett hus. Då var det mysigt och ombonat som gällde.
Lycka till med försäljningen och det nya som väntar!
//BiZen

Josefin sa...

Man kan ändå se att det är ett varmt och gott hem tycker jag! Att ni är människor som uppskattar kvalitet och fina material. Ni har så vackra färger. Jag gillar tomrum med känsla. Vart flyttar ni?

Ulrika sa...

Josefin: vi flyttar tvärs över gatan, kan man säga. Ungefär 100 meter från här. Vi kommer att lägga i ettan i flyttbilen och rulla fram till vår nya port och vår nya lägenhet! Inbillar mig att vi inte ens behöver slå in porslinet i tidningspapper...

Maud sa...

Bilderna ser jättefina ut! Ni har det så enhetligt och fint med möbler mm! Själv har jag fått några 50-60 talsmöbler, men de trängs ihop med en massa annat också... 60-talet kommer nu i inredning, säger de som vet (tack o lov istället för 70-tal!), så håll hårt i dyrgriparna!

jonas sa...

Hej Ulrika, vi har precis gått igenom samma grej i Falkenberg. Lägenheten avpersonifierades(krångligt ord) och med två små parvlar som ständigt är på G så förstår ni kanske vilket bestyr vi hade mellan visningarna. Otroligt trevligt ser det ut i alla fulla fall därborta... Ja, nu står vi i alla fall på startlinjen inför en flytt till Inneberga. Första helgen i April går lasset. Nu drog det till i magen igen...Ha det bra därborta så ses vi väl i vår på Inneberga Hälsning Jonas