lördag 5 juni 2010

Ja, visst ja!





Ödetomten! Plötsligt kom jag ihåg den när jag cyklade till min verkstad! Det är väl den ovanligt långa vintern som gjort att minnet av ödegården har placerats långt bak i min hjärna...

Men den finns fortfarande! Nere på gården var det alldeles vindstilla och jättevarmt. Mina favoritblommor, av någon Törelsort, blommar för fullt, liksom syrenerna och fruktträden. Lupinerna kommer nog att slå ut till veckan, jag får cykla dit igen då! Ett lyckat besök på Erikshjälpen gav de fina röda skorna! Nu ska jag dreja assietter till ett möjligt kommande projekt i höst!

Hoppas ni får en jätteskön helg!

5 kommentarer:

metamorphosis sa...

Åh, härliga, härliga sommar!

Ang. Med nål och tråd så näe, vi har aldrig träffats. Känner henne bara via bloggen. Men det hon skapar känns ofta väldigt nära det jag skapar så vi är kanske lite lika på något sätt ändå?
Spännande det där egentligen... när man finner likheter, utifrån, ja, en känsla, ord- och färgval...

HomeRiver sa...

Härligt med vårkänslor. Jag hittade hit via Metamorphosis. Och det är jag glad för - jag återkommer definitiv :)

Fine Little Day sa...

Fantastiskt fina bilder.

med nål och tråd sa...

Nu har det verkligen blivit sommar. Och nu regnar det efter en solig helg.

Tänk vad kul det skulle vara om vi bloggare skulle ses på ett kafferep eller liknande! Det känns som att vi har mycket gemensamt!

Ulrika sa...

Ja, tänk vad kul det skulle vara! Vi kanske ska styra upp något?