tisdag 10 mars 2015

Fortfarande lite vinter

1

2

I söndags drog vi iväg till sommarhuset över dagen. Hemma finns det nästan ingen snö kvar men i Hälsingland är det faktiskt rätt mycket kvar. Fast vår trädgård, som ligger i en sluttning mot väster, var till största del snöfri.

Vi körde igång en fotogenvärmare som vi köpte förra året. Då tyckte jag att den var otäck och gav en vidrig lukt. Nu funkade den superbra och luktade ingenting. Den värmer upp fort och köket och kammaren blev riktig varma. Vi har ju element förstås, men det känns lite onödigt att brassa igång dem i ett kallt hus mitt i vintern. Och bara för några timmar.

3

4

Jag rensade bokhyllan i kammaren. Det som kändes så svårt förra året: att flytta på vissa grejer, eller rent av rensa bort dem, känns inte alls så jobbigt nu. Jag längtar efter att än mer få sätta vår egen prägel i huset i år. Fast när jag tittar på bilder från Annas och mitt första besök i huset och sen från när vi precis köpt huset, så inser jag hur mycket junk vi faktiskt rensade ur förra sommaren!

Idag har jag köpt Dahliaknölar. Såna där fina bollformade Dahlior. Ska våga prova, har jag tänkt. Håll tummarna!

1 kommentar:

med nål och tråd sa...

Det är intressant att fastän du tycker att du skyndat långsamt i huset och gått varligt fram så syns stora skillnader. Tänk då om du kört på och kastat ut en massa direkt, då hade ni inte hunnit känna efter. Klokt att ta det lugnt!