torsdag 21 februari 2013

Blommor och blommor


Jag är inne i ett loppisstim. Åker iväg till Erikshjälpen varje vecka om luncherna. Går mycket sällan ut tomhänt därifrån. Det är som ett knark. Och jag behöver ju inte ens något! Loppisivern har nu satt sina spår på flera sätt här hemma. När Majlis bästa förskolekompis fick en lillebror innan jul sa hon: - Dom köpte han på en loppis.

Nåväl. Här är fina fynd som nyligen flyttat in till oss. Det översta täcket, det är nyköpt. Nyköpt som i nyköpt på loppis såklart! Högen med täcken växer. Jag bara älskar gamla mjuka, tunga täcken. Kan inte för mitt liv tänka mig att gå iväg och köpa ett nytt sängtäcke när man kan ha så här sköna täcken när man sover!


Och idag. Jag gick åt ett annat håll än vad jag brukar då jag kliver in på Erikshjälpen. Jag gick åt krukhållet istället för åt tyg- och stövelhållet. Och där, hepp! En Lunakruka från Bo Fajans! För 10 kronor!


Nu ser jag verkligen fram mot skottbytardagen som vi ska ha på mitt jobb den 6:e mars! Den traditionen drog vi ju igång förra året. Ju mer jag tänker på det; så himla bra grej!

5 kommentarer:

Tyg och otyg sa...

HAHA! Det var roligt sagt, även om en lillebror väl i stort sett är det enda man inte kan hitta på en loppis.
Och de där täckena är bäst! Jag har dem som filt i soffan, perfekt eftersom mitt vardagsrum är så dragigt. Hittade ett "nytt" fantastiskt ett i förra veckan; senapsgult med rosor!

Emmas dagar sa...

Fina fynd!
Jag vill också ha en loppis med de finaste fynden i närheten!

med nål och tråd sa...

du har verkligen näsa för loppis, vilka fynd du gör alltså!

Malin sa...

Underbara täcken! Gamla täcken är det bästa tycker jag, vackra att se på och sköna att sova under. Du har en väldigt fin samling.

Anna sa...

Ååh! Blir grön av avund över krukan. Stor och fin också!

Jag gjorde fina fynd på en ny loppis sist jag var i Gävle. Återvinsten hette den och låg på Industrigatan. Jag köpte två Bo Fajans-krukor och sex Steninge- och Ekebykrukor samt tre vackra oanvända fotoramar och ett påslakan med matchande underlakan från Finlayson. Alltihop för 245 kronor. Krukorna var i och för sig ganska små men jag tyckte ändå att det var fynd! Såna fynd gör jag aldrig här i Stockholm trots att jag har rätt bra koll på de billiga utanför-stan-loppisarna. Jag får hälsa på mina föräldrar i Gävle oftare och köra loppisrundor.