lördag 9 oktober 2010

Mjukis



Höst. Jag skulle gärna gå långa promenader i skogen, men nu orkar jag inte riktigt det. Är mest hemma och fixar, syr lite, virkar en mormorsruta då och då och försöker att göra så lite som möjligt. Den nya slappa klädseln passar mig perfekt. De nya snyggstövlarna, mysbyxor från H&M, jackan som jag fyndade i somras, ny favorittröja från Indiska, mjuk grå blommössa från Åhléns och den gamla varma sjalen som mamman stickat.

Idag är det lördag, fika med vänner väntar först, till kvällen planeras en gryta. Önskar er alla en skön helg!

3 kommentarer:

Ingrid sa...

Härlig höstbild ! Mysigt klädd!

Tyg och otyg sa...

Tack detsamma!

Gravid eller ej, sådana där kläder är de bästa! Har du köpt tröjan nu? Den var väldigt fin, en sån skulle jag kunna tänka mig också.

På tal om Kalle och hans eventuella makeover, jag vet inte om de stylat om honom? Har också sett några liknande barn, sådana där blonda, halvläskiga, på en reklamaffisch; jag tror att det är Fjällbrynts. Han kanske har kusiner? :)

Ulrika sa...

Tröja ny sedan några veckor. KLockad form, halvlånga ärmar. Mycket fin tycker jag! Ja, usch, visst är han lite otäck, liksom lite väl arisk? Och med såna vill nu alltså Fjällbrynt profilera sig också...