söndag 16 februari 2014

Klicketiklick

2

Alltså, det här med nätshopping är fullständigt livsfarligt för mig! Nog för att jag brukar vara snabb i köpbesluten när jag befinner mig på loppisar, men när det kommer till secondhand över nätet måste jag överträffa mig själv och vara blixtsnabb! Över nätet har jag dålig överblick över vilka hot som finns. Alltså, vilka andra som också har spanat in samma plagg som jag har.

1

Nu i veckan hade jag turen att vara först på denna klänning! Fullständigt underbar och helt oanvänd. Jag köpte den från Ida som i sin tur köpt den från en gammal lanthandel. En liten, liten rostfläck skvallrar om var den fasthäftade prislappen tidigare har suttit. Nu ser jag fram mot vår. Den kommer jag att möta i den här klänningen, en liten yllekofta, bara ben och träskor.

This is the beginning of a beautiful friendship!

Till Majlis har jag tidigare klickat hem två secondhand-nattlinnen. Så snart hon och Johan kommer hem från förskolan, sliter hon av sig alla kläder och glider i ett av nattlinnena. Och i den outfiten spenderar hon kvällarna här hemma.

4 kommentarer:

Solveig Lövendahl sa...

Alldeles underbar! Längtar också mycket efter träskor och våriga klänningar. Snart så.

Malin sa...

Ojojojojoj. Det var banne mig den finaste klänningen jag sett på länge!

Designe sa...

Men åh den var ju jättefin! Vilket fynd och så fina färger! :)
Läste ett inlägg ovan om att minska midjan osv..ojojoj..det skulle jag med behöva..du vet min klänning Dagny som jag tipsade om..skulle passa bra mkt bättre m en mindre midja men men vi får se hur det går! Får ta nya tag! :)

Ulrika sa...

Designe! Och vet du? Jag har köpt en egen Dagny nu! Pralin. Fick ta en large jag med. M funkade i midjan men tyvärr inte över stussen. Tack för tipset!