torsdag 28 mars 2013

Vårens återkomst och en bra dag på jobbet


Tiden flyger iväg, dagarna blir längre och ljusare. Under veckan besökte jag en gammal hälsingegård i södra Hälsingland. Jag visste att jag skulle vara själv hela dagen eftersom ägaren inte kunde vara ledig från jobbet. Gissa om jag blev glad då jag möttes av den här fikakorgen då jag steg in i huset?

Här får ni lite vår, ljus och kulturhistoria från mig och resten av huset.









Önskar er alla en riktigt skön, ledig påskhelg!

5 kommentarer:

fale artut sa...

Åh, så vackra bilder! Ha en riktigt skön påsk, och tack för bilderna

maria carlander sa...

Detsamma till dig!
Ljus och slitet trä önskar jag dig :)

Kerstin sa...

Åh, vilken känsla det måste ha varit att komma till det här vackra huset, att få gå runt i det härliga ljuset ( jag verkar vara poetisk idag:)

Solveig Lövendahl sa...

Så vackra bilder och underbart med fikakorgen! Här har vi haft en fin påskhelg, hoppas du också har haft det.

Malin sa...

Så otroligt vackra bildet!