lördag 19 november 2011

Välkommen in på besök!


Hej! Häng med in på besök i Majlis nya rum!


Äntligen är det färdigt! Det har det visserligen varit rätt länge, men det har under flera månader fungerat som förråd för allt skräp som vi behövt under tiden vi fixat resten av lägenheten...
 



På golvet ligger några stora kuddar som är sköna att sitta på eller bara trampa runt i. Perfekta för tygälskaren Majlis!


I taket hänger en gammal, gammal loppislampa, som under de senaste åren i princip har varit bortglömd. Men med ett nytt tyg fick den ett helt nytt liv! Man blir lite glad när man ser den, tycker jag!



I nya rummet bor en del leksaker, men ännu bor många i vardagsrummet. Hoppas dock kunna fasa ut dem därifrån inom kort.


Hon verkar gilla sitt nya rum! Rätt vad det är så blir hon helt tyst och då blir jag alltid lite orolig vad som pågår. Oftast hittar jag henne inne i sitt rum då. Där på golvet, plockandes med klossar eller några böcker.

I natt var det premiär för att sova i rummet. Vi hade faktiskt ingen som helst aning om hur det skulle gå, oroade oss kanske lite för trafiken som passerar precis utanför. Vårt sovrum vetter mot gården och är betydligt tystare. Meeen... vi hade inte behövt oroa oss, hon sov som en stock fram till strax innan åtta! Jaha? och? kanske ni tänker. Ja, det var rätt chockartat för oss faktiskt eftersom hon vanligtvis vaknar strax efter fem, ibland tidigare... Vi får se om det var en engångshändelse eller om den lyxen kommer att fortsätta.


Närbild av tyget på väggen. Paradis av Ann-Marie Netterdag, Tampella.














Och så här såg rummet ut då vi tittade på lägenheten i våras. Bilden är från mäklarfirmans prospekt.

8 kommentarer:

Lotta sa...

Vad fint det ser ut hemma hos er! Jag undrar vad ni använt för färg för att få till den gråa kulörten (färgnyans/nummer/märke) på trägolvet? För visst har ni målat träplankorna? Är också lite nyfiken på vilken nyans tapeten går i? På min skärm ser den lite svagt puderrosa/hudfärgad ut. Saken är nämligen den att jag har tapetrullar här hemma som väntar på att komma upp i sovrummet som liknar dessa. Väldigt vackert ihop med det gråa golvet!

med nål och tråd sa...

Så ljust och fint Majlis fått det, fint med mycket textil också, det ger så levande intryck.

Clara sa...

Det är alltid lika fint hemma hos er! Jag har sparat flera bilder från er lägenhet i min inspirationsmapp, nu ligger även några från Majlis rum där :)

Ulrika sa...

Lotta! Golvet är målat i kulör S1500-N och väggarna är målade i (alltså ingen tapet!) S 0510-R10B. Väggarna är mycket riktigt i en ljust, lite lortig, rosa kulör. Gillar den väldigt mycket!
Clara! Tack! Vad roligt att höra! Vilken ära att få hamna i en i inspirationsmapp!

metamorphosis sa...

Så fint hon fått det i sitt rum! Precis som de andra som kommenterat så gillar jag ju textilierna - de gör det hela så härligt ombonat!

Teres sa...

Lyckliga Majlis som har fått ett så fint rum!

Annika sa...

Verkligen fint rum! Jag gillar också textilierna i kuddar och på väggen!

Maud sa...

Söta Majlis! Fint rum! Och du kan ha blomkrukor framme i fönstret! Minns inte jag kunde ha det i barnrummen när mina barn var i den åldern. Men barn är olika...:)