fredag 16 september 2011

Snart: helg!















Idag lämnar Majlis och jag huset och åker hem till stan igen. Jag har fått en hel del gjort i verkstan om kvällarna, även fast jag såklart hade planer på mycket mer. Så är det alltid. Önskar emellanåt att jag inte hade ett sånt stort sömnbehov, dagarna skulle ju bli så långa med mindre sömn. Tänk vad mycket jag skulle hinna med!

Igår kväll hade vi besök av två av mina barndomskompisar som nu bor i Hille med sina familjer. Vi har känt varandra sedan 1979, då vi började i första klass i den fina, röda gamla byskolan. I 32 år! Galet! De hade med sig en massa klossar till Majlis som nu ligger spridda över hela golvet. Snart ska vi samla ihop dem.

I eftermiddag tar vi helg och imorgon åker jag SJÄLV till Stockholm för häng med min kompis Terés och hennes lilla son. Vill också gärna gå till Beyond Retro, Nygårdsanna och Noa Noa. Hoppas ni får en alldeles utomordentligt fin helg! Hejsvejs!

6 kommentarer:

Fröken Blund sa...

Ha det så fint i vår vackra huvudstad och numera min hemstad och jo, du kommer garanterat att köpa på dig fler klänningar om du ska på Beyond Retro och då tycker jag såhär att nästa gång jag anordnar klänningsvecka så har du ingen anledning att inte vara med, visst och eller hur? :)
Trevlig helg!

med nål och tråd sa...

Åh jag ser att du har drejat muggarna som jag vill ha. Kanske jag måste få tummen ur o bestämma mig vilken färg o mönster som jag vill ha. åhh. Så många svåra val. Ha't så kul i stockholm. Kom förbi slöjdhuset (9-16) om du vill se Yllebroderi-kurs in action vettja.

Ulrika sa...

Jo, jag vet! Har bara kommit ur den affären tomhänt en enda gång! Ja, klänningsvecka är jag på!

Och: vart ligger Slöjdhuset?

Kerstin sa...

Nygårdsanna ja. Där hittar man fina men dyra klänningar. Men vilken kvalité... och de står sig länge. Väl värda sitt pris. Hoppas du hittar nåt.

Terés sa...

Det kommer vi att ha! Välkommen imorgon!

med nål och tråd sa...

oj, lite sent.. slöjdhuset ligger vid st eriksplan. Nästa gång kanske :)