måndag 26 september 2011

Margittans - nu som småkaka!



Oftast när jag bakar Margittans paj, gör jag det i en långpanna. Men då jag gör den i en mindre form blir det alltid deg över. Den här gången sparade jag den lilla klutten i kylskåpet. Någon dag senare när mamma skulle äta lunch här, provade jag att baka små kakor på degen. Jag rev äpple och tryckte ner det i de rullade små bollarna på plåten. Och viktigt! Sen pudrade jag på både kanel och kardemumma, precis som jag gör på pajerna. Det är liksom kryddorna som till stor del gör pajen/kakan, tycker jag!
















Det blev riktigt smarriga små kakor det här! Knapriga, men samtidigt sega. Bra kombo! Jag kommer definitivt att göra om dem!

3 kommentarer:

Bland nystan o papper sa...

Mmm låter gott!
:)

metamorphosis sa...

Det är onekligen ngt särskilt tillfredsställande med experiment som visar sig vara succé! :)

snappeslojd sa...

Hej!
Du har en trevlig blogg hoppas att det är ok att jag lånat en bild och länkat till din blogg för att visa mina elever.
Hälsningar Snappeslöjd