torsdag 25 februari 2010

Om en framtida dag

När jag senast jobbade på Länsmuseet Gävleborg, för två år sedan, ordnade vi en gång en tävling, Vem bor var? De som var med i tävlingen lämnade anonymt in flera foton från sina hem. Sen så numrerade vi de inlämnade bidragen och så gissade vi vem som bodde var. Den här tävlingen funkade bra eftersom de flesta av oss inte varit hemma hos varandra. Jag var förövrigt den enda som fick alla rätt!

Jag har hört att tävlingen, sedan jag slutat, sedan följdes upp med en ny, liknande tävling. Då var det foton från de tävlandes kylskåp som skulle passas ihop med rätt ägare. Båda de här tävlingarna finns bevarade i pärmar i fikarummet, så på måndag kommer jag antagligen att köra kylskåpstävlingen...

För några veckor sedan damp det här mailet ner hos mig. Det är från Erika som jag kommer att jobba med. Lite nytt på gång, inte en tävling den här gången, men sannolikt en väldigt trevlig dag att se fram mot!

4 kommentarer:

med nål och tråd sa...

Det låter onekligen som en trevlig arbetsplats.

Elin sa...

Åååh vintage-dag!!!!! Isolerade mig på rummet på grund av sjukdom och föll för Elsa Billgrens blogg med maaassor av vintage! Även om jag redan halvt hade bestämmt att jag skulle till Beyond Retro någon gång under min Stockholmsvisit så är det numera ett faktum att besöket kommer att ske i princip direkt när vi kliver av tåget på söndagen :)

Lena Andersson sa...

Oj vad kul, kanske skulle våga på mitt jobb.

marie-louise sa...

Nu blir det kul! Härligt:)