söndag 5 oktober 2008

Mina inspiratörer, del 4







Jag har fått en ny idol, Leila Lindholm. Jag har inte tittat på hennes matlagningsprogram så väldigt många gånger, men de jag har sett har jag tyckt mycket om. Men så i fredags köpte jag hennes senaste bok, "A piece of cake" och sen var jag fast! Jag ville bara stanna inne och baka hela helgen!

Boken har tjocka matta papper och bilderna är underbara! Sen så är allt väldigt fint och sinnligt arrangerat och sådant är ju jag väldigt svag för...

Nu fick jag inte stanna inne hela helgen, men igår kväll fick jag baka två sorters cupcakes, dvs muffins med frosting på toppen. Den ena varianten är med choklad och med en ännu chokladigare frosting. Den andra med citron och blå vallmofrön och med en frosting som har rivet citronskal och lite pressad lime.

Så i förmiddags hade jag kafferep för tre vänner, ett helt perfekt sätt att starta en regnig söndag på!

De tre nedersta bilderna är tagna ur boken.

7 kommentarer:

Unknown sa...

Jamen den boken är ju helt fantastisk. På Annas kalas bjöd jag på den sega kladdkakan på sidan 50!!

Ulrika sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ulrika sa...

Den där kladdakaka spanade jag in redan på fredageftermiddagen! Bakade en kladdkaka förra veckan, detta efter något konstigt recept. Kakan blev varken kladdig eller särskilt chokladig...

Och "seg" låter ju så himla bra! Hur var den?

ingrid sa...

Mycket goda bakelser till kaffet på
söndagskvällen!

Bilderna inspirerar till kaffekalas
i höstmörkret!
Ser fram mot nya godbitar!

Anonym sa...

Utsökta bakverk. Trevliga vänner. Perfekt söndagsstart. Tack!

terés sa...

Utsökta bakverk. Trevliga vänner. Perfekt söndagsstart. Intygas härmed, Terés

Ulrika sa...

Tackar ska du ha själv!