torsdag 6 mars 2014

Det ljusnar

bild (3)

I början av veckan var jag sjuk och satt hemma och glodde en hel dag. Därefter har jag känt ett märkligt hopp. Det är som om en rad bekymmer kanske är på väg att ordna upp sig. Ni vet, såna där tankar som bara mal i en, nu kan jag se öppningar.

bild (2)

På jobbet förbereder jag och min kollega Ted ännu ett kafferep. Vi knarkar gamla interiörbilder från museets bildsamling. Zoomar in fikabrödet och krukväxterna på bilderna och förundras över gardinupphängningar och prydnadsföremål som finns i rummen.

bild (1)

Annat jag har hunnit med i veckan är att besöka en byggnad med en ljust målad träpanel. Vid en närmare titt på panelen, som var täckt av svartmögel, upptäckte mitt sällskap väldigt spännande gångar i möglet. Någon hade alltså käkat lite mögel. Och det på ett snyggt vis. (Mitt ärende var dock ett helt annat än att glo på svartmögel.)

bild

Annat jag knarkar om kvällarna är webbaserade pelargonbutiker. Av allt fint jag har tittat på har jag hittat en pelargon som heter Maili och som är en gammal finsk sort. Som ni kanske förstår skulle jag gärna ha den hemma i fönstret.

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Den pelargonen skulle jag också vilja ha. Var hittade du den?

Ulrika sa...

Kerstin! Hittade den på en privat sida. Hon verkar inte sälja pelargoner men kan byta ibland. Jag har mailat om Maili men inte fått något svar. http://www.monahel.it-norr.se