söndag 27 oktober 2013

Hur går det?


Ja, alltså, frågan är inte ställd till er, utan till säljaren av huset samt mäklaren som ska förmedla det.

Om ni frågar oss så går det seeeeeegt som sirap. Fastighetsaffärer i min del av Sverige kan gå så skrattretande långsamt i jämförelse med takten på desamma i en storstad. Långsamhet kan förstås vara bra ibland men personligen har jag för det mesta väldigt svårt att acceptera allt som går segt och långsamt...


Vi har lagt ett bud. Det gjorde vi förra veckan. När jag fortfarande inte hört något från mäklaren sent på fredagseftermiddagen ringde jag upp henne. Nä, nu ska säljaren fundera. Fundera och fundera till långt in på nästa vecka. Och vi, vi kan inte göra annat än att vänta. Och vänta. Till långt in på nästa vecka.

6 kommentarer:

Annelie sa...

Ojoj det där känns igen. När vi budade/köpte vår gård så tog det ett år för säljaren att bestämma sig. Hoppas det går snabbare för er för när man väl lagt bud så har ju processen att äga huset med stort H redan startat./Annelie

Ulrika sa...

Annelie! Åh, fy, vilken mardröm! Det är jag inte säker på att vi skulle orka med. Hoppas på en lite snabbare lösning här! Fin blogg du har, ska kolla noggrannare när jag har mer tid!

Evelinas Ekologiska sa...

Åh, så drygt!
Tittade på det huset på hemnet förut. Så himla fint!!
/Evelina - Evelinas Ekologiska
http://evelinasekologiska.blogspot.se/

Kerstin sa...

Håller tummarna.

Agata sa...

Ett synnerligen vackert hus! Men berätta för mig som inte varit där: Var tar kylskåpet vägen? Det ser ju ut att vara infällt i ytterväggen. Eller?

Hoppas säljaren bestämmer sig kvickt. Och att det är till er fördel!

Ulrika sa...

Haha! Agata, rätt tänkt! Det ÄR infällt i ytterväggen! En otroligt märklig lösning som jag hoppas att jag får chans att höra historien kring från säljaren om vi nu kommer att kunna köpa huset. På husets baksida står det ut en liten eternitklädd låda från fasaden. Kylskåpslådan.