onsdag 7 mars 2012

Ny grönska och nya brallor




Igår var det dags! Skottbytardagen på mitt jobb! Vi hade laddat upp med både skott och kakor, allt för en riktigt mysig förmiddagsfika! Sin vana trogen hade flera av mina kollegor gjort skriftliga sammanställningar över vilka skott de hade bidragit med. Jag kan inte så mycket om krukväxter och har bara pelargoner hemma. Igår var jag riktigt djärv och tog skott av både Rumsbjörk och Rumslönn! Och en hel massa olika pelargoner också förstås...



Därefter stod det inte på förrän de ringde från förskolan och ville att jag skulle komma och hämta Majlis som inte riktigt hängde med i tempot där igår. Nya tänder påverkar både humöret och magen hos henne. Bättre att vara i hemmatempot en dag. Men först tog vi en promenad i det soliga vädret och hamnade till sist, inte helt oväntat, på Erikshjälpen. Där hittade jag inte mindre än två riktigt fina gamla hängselbyxor. Ett par som passade helt perfekt på Majlis!

Jag har sagt det förr och jag säger det igen - kläder var definitivt snyggare förr i tiden!

7 kommentarer:

Sophie sa...

Jeg er helt enig: mange ting var bare finere før i tiden. :)
Hav en skøn dag!

Anna sa...

Hej kul att byta skott, jag ser fram emot att se dina pelargoner! Håller med ang kläder!

med nål och tråd sa...

VIlka snygga hängselbrallor!!

Alltså, jag måste säga att jag är lite avis på dig som byter skott med jobbarkompisarna, det skulle jag också vilja göra. Framförallt så skulle jag vilja ha fler fönster att ha växter i. Fler fönster åt folket!

ps. Ni borde ju haft skottbytardagen på skottdagen. hihi.

Kerstin sa...

...och hade bättre kvalité. Ni verkar ha roligt på jobbet. Kul!

annas alster sa...

Vad mysigt! Skulle också vilja ha så många pelargonsticklingar. Följer mina med spänning, men vissa har redan ruttnat. De övervintrade pelargonerna (som jag tog sticklingar ifrån) verkar var bortom räddning. Lite mer träning behövs uppenbarligen :)

Erika Åberg sa...

Jag tror mitt skott av rumslönn frös ihjäl i bilen under dagen, trots att den fick ligga inlindad i Nellas åkpåse. Blir intressant att se hur dina klarar sig.

Apropå hängselbyxor är det ju riktigt najs, så länge de inte sitter på gravida kroppar.

Ulrika sa...

Elin: Haha! Gissa om vi skojade om det innan... Men vi hann tyvärr inte rodda i ordning allt till skottdagen.
Erika: Jag har flera skott av Rumslönnen. Ingen ville ha dem så nu har jag räddat dem, de finns på mitt rum än så länge, men blir det varmt någon dag tar jag hem dem. Du kan få ett av dem!