fredag 6 januari 2012

Den lilla mästaren






Idag avslutade jag mitt arbete i verkstan för denna gång. Majlis fick prova att dreja, nåja, känna på den snurrande leran, för andra gången i sitt liv. Första gången hon gjorde det var hon bara 6½ månad. Jag måste säga att mycket hänt sedan dess. Kolla in koncentrationen! Kolla in greppen! Vårt barn - ett drejgeni!


Och precis som Line frågade efter mina blommor, så har jag just drejat fler såna under mina dagar i verkstan! I år planerar jag några fler kulörer, förutom den vita som jag gjort i flera år nu. De jag gjort nu ska bli gröngrå när de är klara. Tänker mig även rosa och ljust, ljust blå. Blomman ovan bor som blompinne hos en av mammas pelargoner.

5 kommentarer:

Händer på Haga sa...

Vilka fina blommor! Och vilken fin liten drejare, handlaget finns där ser jag!

Terés sa...

Så fina bilder, jag blir glad av att se dem! Och ser fram emot bommor, kanske ska man ha några på balkongen i vår... I väntan på den lilla täppan...

Erika Åberg sa...

Gillar!!

Meta Skoglund sa...

Jag ser en potentiell hantverkare... och jag ser väldigt söta blommor och jag väntar med spänning på resultatet av de curryfärgade!

Connys Cottage sa...

Wow thats sooo sweet wat a cute flower.

greatings send you Conny