torsdag 1 december 2011

Vi åkte till Hälsingland, del 3



I två dagar har vi varit ute den här veckan. Sammanlagt har vi besökt fem gårdar. Den här gråblå kulören... Finns överallt. Eller så är det så att det är mina ögon som liksom bara ser just den kulören...


















Efter gårdsbesöken, mötena med människorna, kaffepauserna i privatköket, känner jag mig otroligt taggad att börja slöjda! Tälja. Brodera. Har redan börjat tänka på nästa sommar. Ska försöka komma iväg på någon slöjdarkurs på Gästgivars i Arbrå. Ja, det ska jag banne mig göra allt för att göra! Ska ni med?

5 kommentarer:

Terés sa...

Hmmm, kanske det....

Erica Bessant sa...

Men det är ju en fin kulör den där gråblå. Lugn och vilsam, tycker jag.

Ulrika sa...

Ja, ja, absolut! Jag älskar den!

ullaf sa...

Visst menar du Gästgivars i Arbrå...

Ulrika sa...

Ullaf: självfallet! Jag var förvirrad! Nu har jag ändrat! Tack!