onsdag 4 maj 2011

Om idag















En historisk dag! Idag har jag nämligen provat att dreja igen efter närmare 10 månaders uppehåll! Vi är ju fortfarande kvar hos mina föräldrar allt medan målare huserar i vår nya lägenhet. Och tänka sig så lägligt, här ligger ju också min verkstad! Under någon timme i förmiddags fick pappa/morfar passa Majlis så jag kunde jobba lite. Det kändes kul att dreja igen och jag hoppas att jag kan komma igång i lite större utsträckning nu.

Majlis fick testa att dreja för första gången i sitt liv! Hon verkade gilla att känna på den mjuka leran som snurrade runt på drejskivan! Nu ska hon drillas till mästardrejare!

8 kommentarer:

Anna sa...

Ja äntligen, kul!

Terés sa...

Hurra! Och vad kul för M att få testa redan nu! Jag ser fram emot vad det blir av er produktion!

metamorphosis sa...

Åh, kan tänka mig känslan att få sätta händerna i leran igen efter så här lång tid - och Majlis sen, hon har ju helt klart alla möjligheter att bli en fena på drejning om hon får börja sin karriär vid så ung ålder! :)

Elin sa...

Skönt att det fungerade! Jag saknade dig i GästrikKonst-katalogen.

Solveig Lövendahl sa...

Å vilken underbar bild med hennes hand! Tänk att hon redan drejar, lilla Majlis. :)

Meta Skoglund sa...

Hej, jag kikar ofta in på din blogg för den är så vacker och idag såg jag det alldeles speciella. Fantastiskt att få återvända till leran kan jag tänka. Det blev något varmt i mig.
Tittar igenom din keramik och jag gillar den skarpt.
Hälsningar Meta

lotta n sa...

Vilken känsla det måste ha varit att få arbeta med leran igen efter ett så långt uppehåll.
Är så imponerad av alla som kan dreja, har provat vid några tillfällen, men jag lyckades knappt med att få lerklumpen centrerad :).
Kul att du är tillbaka vid drejskivan igen!!!

marie-louise sa...

Majlis hand är bäst!!!!!!!!!!!