söndag 19 juli 2009

Snart på plats



Igår besökte jag Växbo Kvarn för första gången. Det visade sig vara ett helt fantastiskt ställe med restaurang, butiker och allehanda smådjur! I det gamla stallet huserar Anna och Ulrika i krukmakeriet hela somrarna. Det är här jag har fått förmånen att sälja min keramik nu, de två sista veckorna i juli. Stallet är litet och välbevarat med bås och dynglucka. På hyllorna samsas keramik från Anna, Ulrika och några gästutställare.

Det är först ikväll som Anna kommer att packa upp min keramik och ställa allt fint på hyllorna, så tyvärr kunde jag inte ta någon bild på hur det hela ser ut på plats. Anna har dock lovat mig att fota, för själv har jag inte möjlighet att åka upp under tiden som jag ställer ut där.

Växbo är en fantastiskt fin bygd! Gamla hälsingegårdar i det böljande fina landskapet, omringade av berg. Kolla in Hälsingegårdar här! Här ligger också Växbo Lin, som vi besökte. Jag fick habegär efter vävda lintyger i olika mönster! Så fina!

1 kommentar:

Maud sa...

Både affären och dina saker du visade tidigare ser jätte fina ut. Lycka till med försäljningen! Du verkar hittat verkligen trevliga försäljningsställen över huvud taget. Duktiga tjejer!