måndag 4 maj 2009

Butik Inneberga


Under helgen har jag varit hos Ingårdas Åsa och hjälpt henne med ordningsställandet av butiken inför sommaren. Jag hade med mig massor av keramik till hennes butik också. Liksom förra sommaren var även min kompis Johanna och hennes lilla Anna med. Vädret har varit underbart och det sörmländska landskapet är så fint med alla böljande kullar kring Åsas lilla gård.

Det var ju faktiskt inte alla som jobbade hårt under helgen, det fanns till och med de som sinkade jobbet litegrann... Det var Tore och Anna. Det är hårt att vara 2 år och inte få hjälpa till med snickeri och måleri...



Det tog ett tag innan vi kom igång. Men sen gick det rätt fort faktiskt. Planen var att bygga nya hyllsystem i butiken, så att varje utställare kan få varsin hyllsektion. För att bringa lite reda så satte vi först upp pärlspontpanel på de ojämna timmerväggarna och på panelen fäste vi sedan konsoler och hyllplan. Allt målades i pärlgrå nyans. Vi blev inte helt färdiga, men bilderna ger en aning om hur fint det kommer att vara i Butik Inneberga i sommar! Kolla in mina nya somriga muggar med blått mönster, de blev fina på de nya hyllorna.

Jag hjälpte också Åsa med att starta upp en blogg. Det perfekta sättet för marknadsföring av butiken och allt annat som händer kring Inneberga! Hoppas på många inlägg under sommaren! Den 8: maj öppnar butiken för säsongen. Är du på vägarna i Sörmland i sommar, så ta en tur till fina Butik Inneberga!

4 kommentarer:

Maria sa...

Hej!
SÅ mycket vacker keramik. Verkar vara ett mysigt ställe att sälja på.
Tack för besök hos mig, välkommen åter!

med nål och tråd sa...

Vilken härlig miljö att sälja i. Det blev riktigt snyggt med hyllorna.

Emma Clara sa...

Hittade hit idag...vilken härlig blogg!! Hit återkommer jag...välmmen till min!!

marie-louise sa...

det ser ju jättefint ut, hoppas många hittar dit!