måndag 29 september 2008

Pain de Ulli

Emellanåt jobbar jag på Kafé Spegeln på Silvanum i Gävle. Det tycker jag mycket om! Det är intressanta och vänliga personer som kommer dit och fikar och så tycker jag om att kaféet ligger i anslutning till Konstcentrum.

Silvanum har ett bra fikautbud med hembakat fikabröd och matbröd och väldigt gott kaffe. I helgen fick jag förbereda degen till matbröden. Då lekte jag att det var mitt eget bageri som jag jobbade i och så kände jag mig lite som Pain de Martin...






3 kommentarer:

ingrid sa...

Att du kan baka det vet ju vi, som fått smaka dina jättegoda
bullar. Nu kanske det även blir
härligt matbröd också!

Martin Johansson sa...

Lyllo dig att få baka med en sådan proffsig degblandare! Fina baguetter var det också!

Ulrika sa...

Tack, tack! Jo, nu måste jag ta tag i matbröden också, med eller utan en proffsig degblandare...