måndag 11 augusti 2014

När man får feeling

oro2

Då kan man få mycket gjort!

Som idag. Länge har jag velat göra en oro och idag g j o r d e jag äntligen en!

Inspirationen kommer främst från Jessica, där jag sett många fina oro´s genom åren. Men jag har också sett gamla fina oro´s i hus som jag besökt i jobbet. Jag tror att jag velat göra en egen allt sedan jag såg den första oron, men alltså aldrig kommit till skott. Förrän idag.

oro5

oro6

I väntan på att Rönnbären ska mogna, tog jag Renfana. Ullbitarna som jag satt på trådarna har jag kvar efter att jag sydde ett lapptäcke av en massa provbitar av ull för nästan 20 år sedan. De andra tygerna var spillbitar som jag hade i ett av mina tygskåp.

oro3

oro7

oro1

Det var riktigt roligt och rogivande att göra en oro. Jag kommer definitivt att göra fler! Farstun i sommarhuset behöver lite prydnader nu när hösten kommer och inga krukväxter finns kvar där.

Tack för all inspiration du gett genom åren, Jessica!

6 kommentarer:

Irene Lundell sa...

Så fin! Den kommer att lysa vackert gul hela vintern

Kerstin sa...

Renfana torkade jag förr i tiden och la högst upp på skåp, istället för smörblommor. De håller sig gula. Bra ide att använda dem till en oro.

Ulrika sa...

Kerstin! Ja, det brukade jag också göra när jag fortfarande bodde hemma hos mina föräldrar!

Emelie sa...

Det är såå fint med oroar!(? Oros?)

med nål och tråd sa...

Så väldigt vacker den blev!

Evelinas Ekologiska sa...

Älskar sånt pyssel! Fint!
/Evelina - Evelinas Ekologiska